Burseryds IF

Skidor

Intresset för skidor växer allt mer i Burseryds IF & skidsektionen håller igång året runt. Skidsektionen är ämnad för dig som vill åka både skidor och rullskidor i klubb med gemensamma träningar, läger och arrangerad vasaloppsresa. På sommarhalvåret har vi gemensamma träningar på rullskidor där vi delar in oss i mindre grupper utefter kapacitet för distansträning och avslutar passen med olika intervaller eller teknikövningar.

Träning

Välkommen att
träna med oss

På sommarhalvåret har vi gemensamma träningar på rullskidor där vi delar in oss i mindre grupper utefter kapacitet för distansträning och avslutar passen med olika intervaller eller teknikövningar. Detta passet passar alla, både nybörjaren och den mer erfarne.

Dag: Måndagar (fr.o.m. 10 april)
Tid: 17:30
Samlingsplats: Tyngelvis entré
Utrustning: Hjälm och glasögon är obligatoriskt

Vill du anmäla dig till tävling?

Årliga arrangemang:

Träningsläger

Sista helgen i Januari varje år arrangerar klubben ett träningsläger i Orsa Grönklitt. Torsdag till Söndag där man hinner med sex stycken fina pass på en riktigt fin anläggning som brukar ha mycket fina vinterförhållanden. Kul att triggas med andra klubbkamrater och spetsa formen för tävlingssäsong med något lopp i vasaloppets vintervecka som huvudmål kanske?

Är du intresserad? Kontakta: skidor@burserydsif.se

Har du tänkt åka vasaloppet?
Vi arrangerar varje år gemensam resa till vasaloppet. Sektionen fixar resa och boende för helgen. Vi åker upp till sälen på fredagen innan vasaloppet och blir där två nätter fram till loppet. Efter loppet har vi en natt i Mora innan vi tar resan hemåt.

Är du intresserad av att hänga med på detta eller har några funderingar så hör gärna av dig till Jonathan.

Det finns ett begränsat antal platser.
Anmäl dig snarast till: skidor@burserydsif.se

Vasaloppsåkare genom tiderna

Här har vi samlat statistik över BIF´s alla genomförda lopp i Vasaloppsarenan.

Följ

Skidsektionen