Datum: april 13, 2024

Försäsongen närmar sig sitt slut och det är hög tid för en sammanfattning.

Vi började det hela med ett tränarbyte, Andreas ”Norvalla” Karlsson blev Milan Djordjevic i slutet på ”frimånaden”.

UT

Årets spelare och vinnare av Burseryds Kannan John Green tackade för sig och begav sig till Sgoif där han vill prova spel högre upp.

Lars Sundeborn Fb Fällgren och Anton Moberg hängde på Andreas till ett nystartat Anderstorps IF.

IN

In har vi fått Emil Sjöholm Kytöharju, Tommy Nilsson, Morgan Amaya och Gabriel Gonzalez.

Vi har även gett chansen till 6 spelare ifrån BoSS laget att träna och spela med oss. (Mingus Emterby, Silas Modig Engström, Sixten Rosenblad, Emilio Karlsson, Konrad Andersson och Mohamad Al Abdo.)

Trots sin unga ålder har samtliga visat en helhjärtad inställning och gett sitt yttersta vid varje pass.

Hur har det gått då?

5-6-0 Kan vi skriva till resultatraden men vad får vi egentligen ut av den?

Bäste målskytt har vi Max Sandblad som gjort 11 mål på 12 matcher tätt följt av Petter Öberg som gjort 8 på 7 matcher.

Toyota Cup

Vi lottas in i en grupp med Slätthögs Boif, Rydaholm Goif och Horda Aik.

Denna gruppen vinner vi med 9 av 9 möjliga poäng och en målskillnad på 18-3.

Därefter lottas vi Västboås som tog klivet upp i 4an förra året.

De visar sig vara numret för stort och vi åker ut. En mycket bra genomkörare mot ett bra motstånd summerar vårt cupspel.

Träningsmatcher

Vi har mött en rad olika motståndare under försäsongen. Gislaved IS, Hyltebruk IF, Fc Peking, Fc Wallalos, Sjötofta IF, Hillerstorps Goif och Tranemo IF.

Egentligen finns det inte så mycket att säga om det. Det är träningsmatcher där vi provat olika spelsätt beroende på dagsform och trupp.

Vad väntar nu

Nu drar serien igång. I år har vi hamnat i SV serien så det är annat motstånd än förra året.

Först ut är Liatorp/Eneryda på bortaplan.